The Importance Of Friendship For The Social Development Of Children

Posted by Unknown Kamis, 05 Desember 2013 0 komentar

In elementary school, there is usually a child who is popular and unpopular, whether children are more prominent as kepintaranya or because of other things.
They got more attention, as it is always invited and in attendance at the birthday party of a friend of his while not popular never invited.

To learn more about children's social relationships are popular and unpopular in the classroom, a teacher, or we can ask a few questions to them, such as;

With whom you like to go sightseeing?

With whom you want to sit?

It turns out the child is more popular and unpopular children called rarely or not at all. To better know the son of popular and unpopular, such questions can be developed again with questions of negative and positive questions.

With those questions, we can more quickly find out which popular and children where children are unpopular and also we can more quickly learn and help resolve the problems of the child at the stadium which is still not too far away.

That way, in the end we can differentiate the development of children in a sequence, such as;

Children who bore the star sosiometris. Star sosiometris, meaning they are most widely known as the plus side than on the side Downside, they usually favour and recognized by his friends a few of them who holds this sosiometris star to feel alienated.

Children who are normal. They usually aren't very popular compared to the stars of the sosiometris, but they are more called the plus side and little known downside.

Children who are isolated. Usually they are not called the plus side and also not mentioned the downside, it looks like the isolated child is not seen by her friends.

Children who are alienated. Usually those by other children who were exiled and is not recognized as a friend, they're usually a bit once called the plus side and more referred to the downside.

Of the above sequences, we as parents need to respond swiftly and don't hesitate to ask a teacher at the school, how the development of psychology in the school environment, it is done to compare the development of the psychology of the child in the home environment and the school environment, so that we can quickly drill down and find out if our child has a problem in itself that dare not disclosed to us as parents and we can quickly deal with and help solve the problem of the childbefore the child's problem, already changed the nature and character of the child.

0 komentar:

Posting Komentar

Translate

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

web stats
Green Fire Pointer

Total Tayangan Halaman

Book Visitor

Hadist

News

« »
« »
« »

Blogroll

Flag Counter